Aranżacja baru, artystyczne malowanie ścian w Pałacu Kultury i Nauki:
|
Dekoracyjne malowanie ściany. |
|
Dekoracyjne malowanie ściany. |
|
Aranżacja baru poprzez malarstwo. |
|
Aranżacja baru poprzez malarstwo. |
|
Mural ścienny w Pałacu Kultury. |
|
Mural ścienny w Pałacu Kultury. |
|
Aranżacja ściany w pubie. |
|
Aranżacja ściany w pubie. |
|
Aranżacja ściany w pubie. |
|
Aranżacja ściany w pubie. |
Wystrój bru w Pałacu Kultury i Nauki:
W dzisiejszym poście proponuję wyprawę do Warszawy. Zwiedzając naszą stolicę nie można pominąć Pałacu Kultury i Nauki. Właśnie tam powstało malowidło ścienne, będące wizytówką znajdującego się tam baru. Obraz powstał w celu poprawienia estetyki otoczenia oraz stworzenia niepowtarzalnego klimatu, a także wizualnego powiększenia przestrzeni. Mural przedstawia fragment warszawskiej uliczki – stare kamienice kryjące w swoich murach niesamowite historie, kawiarnie i restauracje, teatr „Studio”, siedziba redakcji – to wszystko tworzy niepowtarzalne wrażenie, przenosi widza w centrum tętniącego życiem miasta. Na obrazie umieszczone są postacie ludzkie – przedstawione w naturalnych pozach – pochłonięte rozmową w kawiarnianych ogródkach, w ruchu. Daje to wrażenie spontaniczności i naturalności przedstawionej na obrazie scenki. Całość malowidła utrzymana jest w ciepłej tonacji, w kolorystyce przeważają odcienie pastelowych brązów (sepii). Gama barw nawiązuje bardziej do kolorów ziemistych mocno przełamanych. Akcent kolorystyczny tworzą czerwone elementy – rower, szyldy, kobieca torebka, buty. Taki zabieg ma na celu ożywienie delikatnej i nieco monotonnej kolorystyki obrazu oraz czyni malowidło bardziej dynamicznym. W górnej części muralu zastosowane zostało rozmycie, czyli miękkie przejście z koloru białego sufitu do kolorowej części malowidła. Przedstawiając warszawską ulicę zastosowano trójplanowość tła, powoduje to wrażenie głębi i przestrzeni. Na pierwszym planie widzimy uliczkę i ludzi siedzących w ogródku piwnym, drugi plan to dalsza cześć kamienic, kelner w tle, bruk. Trzeci plan to tło, budynki w oddali. Można też zauważyć, że wzrok widza podąża do punktu zbiegu na środek obrazu co świadczy o zastosowaniu perspektywy linearnej. Malowidło wprowadza do wnętrza specyficzny nastrój, pomaga budować klimat pomieszczenia. Przedstawiony na obrazie gwar warszawskiej ulicy doskonale koresponduje zarówno z miejscem jak i jego przeznaczeniem. Dodatkowo malowidło znacząco podnosi walory estetyczne pomieszczenia i spełnia funkcję reklamy. Mural ma wielkość 40 m2, w całości został wykonany metodą natryskową za pomocą aerografu, w końcowej fazie malowania zabezpieczono go odpornym na zmywanie lakierem.