Aranżacja korytarza, malowanie obrazu na ścianie:
|
malowanie uliczki |
|
Malowanie uliczki |
|
Malowanie uliczki |
|
Malowanie uliczki |
|
Uliczka w perspektywie |
Wenecja - malarstwo ścienne
Wenecja - miasto na wodzie - uważana jest za stolicę romansu. Ten niezwykły klimat miasto zawdzięcza przede wszystkim urokliwym kanałom i starym, tajemniczym kamienicom. Zakochane pary marzą, aby odbyć romantyczną przejażdżkę gondolą, przepłynąć pod Mostem Westchnień, czy spacerować pełnymi uroku uliczkami. Patrząc na weneckie kamienice mamy wrażenie, że czas się tu zatrzymał. Miasto od wieków słynie ze swojego piękna. Niezwykłego klimatu dodają gondolierzy w swych pasiastych koszulkach i słomianych kapeluszach, sterujący gondolą w specyficznej pozie. Miasto swoim tajemniczym urokiem rozpala wyobraźnię, przyciąga artystów i zakochanych. Mosty i kładki rozciągające się między kanałami, dostojne gondole sunące między kamienicami, gorące dnie, noce w blasku księżyca... Czy to nie wymarzona sceneria, by dwoje kochających się ludzi właśnie tam zdecydowało się spędzić resztę życia razem?
Z wizytą u gospodarzy
Opuszczamy urocze, włoskie zakątki i przenosimy się do Polski, a dokładnie do Krakowa. Tam, w swoim przytulnym mieszkaniu czas spędza małżeństwo - dwoje ludzi, których wspólna droga rozpoczęła się właśnie w Wenecji, gdzie podczas wakacji podjęli decyzję o wspólnej przyszłości. Z całą pewnością miejsce to ma dla nich szczególne znaczenie, dlatego też wspomnienie tamtych chwil postanowili zabrać do domu... I to dosłownie! W korytarzu ich mieszkania zaaranżowane zostało malowidło ścienne przedstawiające motyw Wenecji.
Aranżacja przedpokoju, malowanie na ścianie widoku z Wenecji
Malowanie ścian oprócz stworzenia niepowtarzalnego klimatu i funkcji dekoracyjnej miało za zadanie optyczne powiększenie dość małej przestrzeni korytarza. Aranżacja malowidła miała na celu wydobycie jak największej głębi, dlatego też zastosowano kilka planów. Pierwszy plan stanowi mostek i barierka, dalej rozciąga się przestrzeń wypełniona wodą, pojawia się gondola, wszystko osadzone jest w scenerii romantycznych kamieniczek. W głębi malowidła pojawia się kolejny most, a za nim fragment weneckiej architektury. Wrażenie głębi daje też zastosowanie perspektywy linearnej, której podstawową zasadą jest jest pozorne zmniejszanie się wielkości przedmiotów w miarę oddalania od widza oraz pozorna zbieżność ku horyzontowi wszystkich linii biegnących od oka widza do przedmiotu.W tym przypadku punkt zbiegu znajduje się w centralnej części malowidła. Zastosowane zostały też skróty perspektywiczne, czyli optyczne skrócenie grupy przedmiotów (w tym przypadku jest to rząd kamienic) w celu uzyskania jak najbardziej realistycznego efektu. Kolorystyka obrazu utrzymana jest w dość jasnej tonacji, dominują mocno rozbielone brązy, beże oraz kontrastujące z nimi zielenie i błękity. Barwy są stonowane, zgaszone. Na pierwszym planie dobrze widoczne są kontury i faktura urozmaicająca powierzchnię przedmiotów, przesuwając się w głąb malowidła kontur staje się delikatniejszy a faktura rozmyta. Zastosowanie tych środków czyni pracę bardziej przestrzenną. Przedstawiona na obrazie kompozycja jest statyczna, daje to nastrój spokoju i harmonii. Malowidło wykonano metodą natryskową za pomocą aerografu, całość zabezpieczono lakierem akrylowym. Obraz zajmuje powierzchnię 12m2, stanowi oryginalną, niebanalną dekorację oraz budzi pozytywne odczucia i przywołuje miłe wspomnienia.